Seminaria licencjackie realizowane są w cyklu 3 semestralnym (15+15+30) - łącznie - 60 godz., począwszy od semestru IV a skończywszy na semestrze VI. Każdy semestr zaliczany jest na ocenę, przy czym zróżnicowanie i skala ocen uzależnione są od zakresu realizacji efektów kształcenia, a więc poziomu zaawansowania kolejnych etapów postępowania badawczego w poszczególnych semestrach.

Celem zasadniczym seminariów licencjackich jest inspirowanie zainteresowań naukowych studentów, wdrażanie ich do pracy badawczej oraz doskonalenie warsztatu badawczego. W szczególności służą one do realizacji przyjętych kierunkowych efektów kształcenia w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji społecznych.

Istotą seminariów licencjackich jest realizacja kolejnych etapów postępowania badawczego, na poziomie właściwym dla studiów I stopnia. Ich finałem jest przyjęcie pracy licencjackiej przez promotora.