Podczas kursu studenci zostaną zapoznani z następującymi zagadnieniami:
  • Anatomia kończyny górnej. Mózgowa reprezentacja – kora somatosensoryczna i kora ruchowa. Prawidłowe napięcie mięśniowe.
  • Rozwój motoryczny dziecka: etapy rozwoju i możliwości stymulowania go. Korygowanie nieprawidłowych wzorców ruchowych. Postawa ciała i najczęściej występujące wady.
  • Stabilizacja posturalna i wpływ percepcji czuciowej na małą motorykę.
  •  Percepcja wzrokowa a motoryka mała: funkcje wzroku a pisanie. Koordynacja bilateralna i lateralizacja.
  • Manipulacja, chwyty ręki – rozwój chwytu, rodzaje chwytu. Przebieg rozwoju grafomotoryki
Studenci poznają także modele terapii ręki oraz nauczą się formułować odpowiednie cele - zarówno w wymiarze ogólnym, jak również operacyjnym. Zdobędą podstawowe umiejętności w obszarze projektowania zajęć terapeutycznych stymulujących motorykę małą.