W wyniku realizacji zajęć studenci uzyskają wiedzę i umiejętności niezbędne do prowadzenia działań diagnostycznych, interwencyjnych oraz wychowawczych w środowisku szkolnym. Zapoznają się również z metodami wspierania uczniów w rozwoju.

W wyniku realizacji zajęć studenci uzyskają wiedzę i umiejętności niezbędne do prowadzenia działań diagnostycznych, interwencyjnych oraz wychowawczych w środowisku szkolnym. Zapoznają się również z metodami wspierania uczniów w rozwoju.

W wyniku realizacji założonych treści student zdobędzie wiedzę z zakresu pedagogiki jako nauki. Dokona oceny odmiennych koncepcji wychowania, ich założeń i ideologii, odnosząc je do historycznych i kulturowych uwarunkowań. Będzie potrafił posługiwać się poznanymi kategoriami pedagogicznymi. Pozna nauki współpracujące z pedagogiką oraz podstawowe pojęcia pedagogiki. Zdobędzie wiedzę dotyczącą podstawowych problemów społecznych. Dostrzeże znaczenie i złożoność edukacji i wychowania, zrozumie specyfikę i warunki pracy pedagoga. Podejmie próby konstruowania własnego warsztatu zawodowego.

W wyniku realizacji założonych treści student zdobędzie wiedzę z zakresu pedagogiki jako nauki. Dokona oceny odmiennych koncepcji wychowania, ich założeń i ideologii, odnosząc je do historycznych i kulturowych uwarunkowań. Będzie potrafił posługiwać się poznanymi kategoriami pedagogicznymi. Pozna nauki współpracujące z pedagogiką oraz podstawowe pojęcia pedagogiki. Zdobędzie wiedzę dotyczącą podstawowych problemów społecznych. Dostrzeże znaczenie i złożoność edukacji i wychowania, zrozumie specyfikę i warunki pracy pedagoga. Podejmie próby konstruowania własnego warsztatu zawodowego.

W wyniku realizacji założonych treści student zdobędzie wiedzę z zakresu pedagogiki jako nauki. Dokona oceny odmiennych koncepcji wychowania, ich założeń i ideologii, odnosząc je do historycznych i kulturowych uwarunkowań. Będzie potrafił posługiwać się poznanymi kategoriami pedagogicznymi. Pozna nauki współpracujące z pedagogiką oraz podstawowe pojęcia pedagogiki. Zdobędzie wiedzę dotyczącą podstawowych problemów społecznych. Dostrzeże znaczenie i złożoność edukacji i wychowania, zrozumie specyfikę i warunki pracy pedagoga. Podejmie próby konstruowania własnego warsztatu zawodowego.

W wyniku realizacji założonych treści student zdobędzie wiedzę z zakresu pedagogiki jako nauki. Dokona oceny odmiennych koncepcji wychowania, ich założeń i ideologii, odnosząc je do historycznych i kulturowych uwarunkowań. Będzie potrafił posługiwać się poznanymi kategoriami pedagogicznymi. Pozna nauki współpracujące z pedagogiką oraz podstawowe pojęcia pedagogiki. Zdobędzie wiedzę dotyczącą podstawowych problemów społecznych. Dostrzeże znaczenie i złożoność edukacji i wychowania, zrozumie specyfikę i warunki pracy pedagoga. Podejmie próby konstruowania własnego warsztatu zawodowego.

Zajęcia poświęcone są zagadnieniom związanym z technikami/sposobami wspierania dzieci/uczniów w rozwoju. W ich trakcie studenci poszerzą wiedzę i umiejętności z tego zakresu: dowiedzą się o roli zabawy w kształceniu i wychowaniu, poznają istotę, cele oraz metody i techniki terapii zabawą. W trakcie warsztatów będą mieli możliwość uczestniczenia w zabawach wspomagających rozwój psychospołeczny dziecka.

Celem kursu jest zapoznanie studentów z wiedzą z zakresu procesu kształcenia i wychowania na poziomie szkoły podstawowej. Studenci poznają podstawowe pojęcia pedagogiczne, uzyskają wiedzę pozwalającą im na zrozumienie procesów rozwoju, socjalizacji, wychowania oraz nauczania-uczenia się. W czasie kursu zapoznają się z kompetencjami współczesnego nauczyciela i jego specyfiką pracy, poznają metody i techniki prowadzenia badań diagnostycznych, nauczą się, jak motywować ucznia do nauki szkolnej oraz jak współpracować z rodzicami.

Kurs obejmuje treści z zakresu procesu kształcenia i wychowania. W wyniku realizacji zajęć studenci zdobędą wiedzę z zakresu pedagogiki jako nauki, zrozumieją procesy rozwoju, socjalizacji, wychowania oraz nauczania-uczenia się. Będą potrafili scharakteryzować rodzinę i szkołę jako środowiska wychowawcze.