Tematyka przedmiotu obejmuje problematykę procesów, które pozwalają człowiekowi orientować się w świecie i tworzyć sobie obraz świata.  W obszarze tym prezentowane są różne stanowiska teoretyczne wyjaśniające te zjawiska od strony mechanizmów i ich regulacyjnych funkcji. W ramach określonych stanowisk teoretycznych przedstawiane są podstawowe paradygmaty badawcze.

Tematyka przedmiotu obejmuje problematykę procesów, które pozwalają człowiekowi orientować się w świecie i tworzyć sobie obraz świata.  W obszarze tym prezentowane są różne stanowiska teoretyczne wyjaśniające te zjawiska od strony mechanizmów i ich regulacyjnych funkcji. W ramach określonych stanowisk teoretycznych przedstawiane są podstawowe paradygmaty badawcze.

Kurs przeznaczony jest dla studentów I roku II stopnia kierunku Logopedia, realizujących specjalność nauczycielską.

W ramach bloku przygotowującego studentów do wykonywania zawodu nauczyciela dostarczana jest podstawowa wiedza dotycząca psychicznego funkcjonowania człowieka. Student zapoznaje się z podstawowymi zagadnieniami specyficznymi dla psychologii ogólnej społecznej, wychowawczej, rozwojowej i edukacyjnej. Student zdobywa wiedzę z zakresu przebiegu procesów psychicznych angażowanych w czynnościach uczenia się i nauczania, ich uwarunkowaniach, trudnościach i sposobach ich przezwyciężania. Dodatkowo omawiane są zagadnienia związane z samorozwojem nauczyciela: moduł oferuje wiedzę z zakresu samodoskonalenia, a także radzenia sobie ze stresem i wypaleniem zawodowym.

Kurs przeznaczony jest dla studentów I roku II stopnia kierunku Logopedia, realizujących specjalność nauczycielską.

W ramach bloku przygotowującego studentów do wykonywania zawodu nauczyciela dostarczana jest podstawowa wiedza dotycząca psychicznego funkcjonowania człowieka. Student zapoznaje się z podstawowymi zagadnieniami specyficznymi dla psychologii ogólnej społecznej, wychowawczej, rozwojowej i edukacyjnej. Student zdobywa wiedzę z zakresu przebiegu procesów psychicznych angażowanych w czynnościach uczenia się i nauczania, ich uwarunkowaniach, trudnościach i sposobach ich przezwyciężania. Dodatkowo omawiane są zagadnienia związane z samorozwojem nauczyciela: moduł oferuje wiedzę z zakresu samodoskonalenia, a także radzenia sobie ze stresem i wypaleniem zawodowym.

Kurs przeznaczony jest dla studentów studiów 2 stopnia kierunku: Historia, realizujących specjalność nauczycielską.

W ramach bloku przygotowującego studentów do wykonywania zawodu nauczyciela dostarczana jest podstawowa wiedza dotycząca psychicznego funkcjonowania człowieka. Student zapoznaje się z podstawowymi zagadnieniami specyficznymi dla psychologii ogólnej społecznej, wychowawczej, rozwojowej i edukacyjnej. Student zdobywa wiedzę z zakresu przebiegu procesów psychicznych angażowanych w czynnościach uczenia się i nauczania, ich uwarunkowaniach, trudnościach i sposobach ich przezwyciężania. Dodatkowo omawiane są zagadnienia związane z samorozwojem nauczyciela: moduł oferuje wiedzę z zakresu samodoskonalenia, a także radzenia sobie ze stresem i wypaleniem zawodowym.

Tematyka przedmiotu obejmuje problematykę procesów, które pozwalają człowiekowi orientować się w świecie i tworzyć sobie obraz świata.  W obszarze tym prezentowane są różne stanowiska teoretyczne wyjaśniające te zjawiska od strony mechanizmów i ich regulacyjnych funkcji. W ramach określonych stanowisk teoretycznych przedstawiane są podstawowe paradygmaty badawcze.

Seminarium poświęcone będzie zagadnieniom z zakresu psychologii poznawczej i psychologii edukacji, ze szczególnym uwzględnieniem istoty i uwarunkowań myślenia krytycznego, otwartego i elastycznego. Analizowane będą także ich korelaty osobowościowe i poznawcze. Drugi obszar zainteresowań stanowić będą zagadnienia związane z rozwijaniem tych kompetencji u dzieci i młodzieży (m.in. ciekawości poznawczej, krytycznego i otwartego myślenia, elastyczności poznawczej) oraz badaniem skuteczności treningów i poszczególnych form zadań, takich jak zadania oparte na myśleniu kontrfaktycznym czy przyjmowaniu odmiennych perspektyw i przekraczaniu egocentryzmu poznawczego. Uwzględnione zostaną również tematy związane z odpornością psychiczną i dobrostanem uczniów.

Kurs przeznaczony jest dla studentów studiów 2 stopnia Wydziału Filologicznego, realizujących specjalność nauczycielską.

W ramach bloku przygotowującego studentów do wykonywania zawodu nauczyciela dostarczana jest podstawowa wiedza dotycząca psychicznego funkcjonowania człowieka. Student zapoznaje się z podstawowymi zagadnieniami specyficznymi dla psychologii ogólnej społecznej, wychowawczej, rozwojowej i edukacyjnej. Student zdobywa wiedzę z zakresu przebiegu procesów psychicznych angażowanych w czynnościach uczenia się i nauczania, ich uwarunkowaniach, trudnościach i sposobach ich przezwyciężania. Dodatkowo omawiane są zagadnienia związane z samorozwojem nauczyciela: moduł oferuje wiedzę z zakresu samodoskonalenia, a także radzenia sobie ze stresem i wypaleniem zawodowym.

Konsultacje w semestrze zimowym 2022/2023 odbywają się w trybie zdalnym (video-konferencja), we czwartki (13-14) po wcześniejszym zgłoszeniu na adres: anna.blaszczak@umcs.lublin.pl.