Moduł „Słownik pojęć” umożliwia na tworzenie i prezentowanie zbioru definicji. W słowniku mogą być umieszczone kluczowe definicje związane z kursem. Słownik jest listą definicji, którą studenci mogą przeglądać a wyszukiwanie pojęć /definicji może odbywać się według alfabetu, kategorii, daty utworzenia, autora wprowadzonego pojęcia.
Słownik może być wykorzystany do zbudowania np., zbioru znanych cytatów, zbioru obrazków z przypisami, kolekcji pytań z minionych testów/zadań.
Nauczyciel w swoim kursie ma do dyspozycji dwa typy słownika pojęć:
Domyślnie do słownika Głównego tylko nauczyciele mogą dodawać pojęcia. Natomiast, jeżeli chcemy, aby studenci mogli samodzielnie wprowadzać definicje do słownika, to należy wybrać Pomocniczy typ słownika.
Wygląd słowika uzależniony jest od wybranego formatu słownika (parametr określający sposób prezentowania definicji w słowniku). Możliwe są następujące sposoby prezentacji:
„Słownik pojęć”, jako zasób kursu jest statycznym spisem definicji/terminów - może się jednak stać narzędziem umożliwiającym współpracę, naukę i wspólne budowanie „bazy wiedzy.
„Słownik pojęć” posiada opcje, które pozwalają studentom na:
Nauczyciel w trakcie tworzenia słownika może zadecydować, czy pojęcia wprowadzane przez studentów będę automatycznie dodawane do słownika, czy też będą wymagały jego zatwierdzenia - w tym przypadku, gdy student doda pojęcie do słownika, nauczyciel będzie widział odnośnik „oczekujące na zatwierdzenie”.
W przypadku w którym „Słownik pojęć” jest wykorzystywany jako narzędzie do budowania wiedzy to wtedy wkład studentów może być również oceniany. "Słownik pojęć"posiada opcję umożliwiającą nauczycielowi ocenianie pracy studenta. Wystawiona ocena (w dowolnie wybranej skali) będzie automatycznie widoczna w dzienniku ocen w kursie.