W TYM MOMENCIE KAŻDY NAUCZYCIEL, KTÓRY KORZYSTAŁ ZE STAREGO KAMPUSU NA  NOWYM KAMPUSIE  MA AUTOMATYCZNIE NADANE UPRAWNIENIA  DO TWORZENIE KURSÓW/PRZEDMIOTÓW NA PLATFORMIE.

 

Osoby, które takich uprawnień jeszcze nie mają mogą zgłaszać mailową prośbę na adres: kampus@umcs.pl
W mailu należy podać swoje imię, nazwisko oraz informację o wydziale, na którym kurs będzie prowadzony. Administrator platformy nada uprawnienia oraz założy kategorię kursów dla nowego autora.

Nauczyciel (autor) swój kurs może stworzyć TYLKO w przypisanej dla siebie kategorii, która znajduje się w odpowiednim wydziale/instytucie.

   

ZAKŁADANIE KURSU NA PLATFORMIE

Nauczyciel posiadający uprawnienia do tworzenia  kursów na platformie po zalogowaniu się i po przejściu do swojej kategorii będzie miała dostępną opcję „Administracja serwisu”>Kursy> Zarządzaj kursami i kategoriami> Załóż nowy kurs” i   od tego miejsca należy rozpocząć tworzenie swojej przestrzeni/kursu na platformie. Wybranie  tej opcji pozwoli na otwarcie formularza do zakładania nowej przestrzeni na platformie, w którym należy określić podstawowe parametry kursu (ustawienia kursu).   W nazewnictwie kursów na platformie prosimy o stosowanie  poniżej podanych wytycznych.

  

WYTYCZNE DO TWORZENIA KURSU

Dodając nowy kurs  na Wirtualnym Kampusie prosimy o zachowanie następujących standardów jego opisu:

Nazwa kursu (pełna nazwa):
nazwa przedmiotu_kierunek_rok studiów_stopień studiów_rok akademicki_semestr (lato/zima)

Przykład: Matematyka dla ekonomistów_zarządzanie_1 rok_1 stopień_2016/17_zima

Krótka nazwa kursu: Nazwa przedmiotu lub akronim (jeśli nazwa jest długa)

Podsumowanie kursu zawierające:
Cel/krótki opis: 1-2 zdania podsumowania czego kurs dotyczy

Przykład:
Celem kursu jest poszerzenie wiedzy z matematyki oraz zapoznanie studentów z podstawowymi pojęciami matematycznymi oraz metodami matematycznymi, mającymi zastosowanie w naukach ekonomicznych, a także udoskonalenie umiejętności abstrakcyjnego myślenia i rozwiązywania problemów matematycznych.

Dla kogo?: informacje o grupie docelowej

Przykład:  
Studenci 1 roku na kierunku: Zarządzanie
Rok akademicki i semestr (zima/lato): np. 2016/17 zima
Godziny i miejsce konsultacji (opcjonalnie): np. wtorki godz. 11.00-12.30, pokój nr 5

  

DODAWANIE ZASOBÓW I AKTYWNOŚCI W SWOIM KURSIE

Nauczyciel po założeniu swojego kursu na platformie może przejść do jego zasilenia odpowiednimi zasobami.  Platforma umożliwia zastosowanie w kursie  dwóch rodzajów elementów: Zasobów (czyli materiałów dydaktycznych, w różnej formie) oraz Aktywności (czyli narzędzi kursu, takich jak np.  forum, czat, testy/ćwiczenia online). Aby obudować kurs tymi elementami należy  przejść do tzw. trybu edycji , który umożliwi dodawanie poszczególnych elementów kursu.

  

ZARZĄDZANIE SWOIMI KURSAMI

Każdy Autor kursu, w swojej kategorii ma założoną podkategorię „Archiwum”.  Jest ona niewidoczna dla studentów i innych użytkowników platformy. Do archiwum prosimy przenosić wszystkie edycje kursów, które są już zakończone. Natomiast w kategorii głównej powinny znajdować się tylko te kursy, które w danym semestrze są prowadzone.

      

KONTAKT

W razie jakichkolwiek pytań lub wątpliwości prosimy kontaktować się z obsługą platformy:  kampus@umcs.pl, (81)  537 61 81

Konsultacje stacjonarne:
Biuro ds.Zdalnego Kształcenia

Pl. Marii Curie-Skłodowskiej 5,
Rektorat  pok. 1410 (XIV piętro)

Ultima modificare: joi, 10 septembrie 2020, 08:42