Propozycja usprawnienia pomocy technicznej

Propozycja usprawnienia pomocy technicznej

Napisane przez: Dorota Gibka ()
Liczba odpowiedzi: 2

Szanowni Państwo

Wiele osób, w tym ja, ma dzisiaj problem z dołączeniem plików, najwyraźniej jest to jakaś usterka w systemie, która trwa co najmniej od godz. 16.00.

Czy w dobie pracy zdalnej i nauczania zdalnego, byliby Państwo skłonni rozważyć ustalenie popołudniowego dyżuru kogoś z obsługi technicznej platformy? Mamy ze studentami ustalone terminy oddania prac i wstawiania materiałów, w tej chwili skrzynka pocztowa pęka mi od maili osób zaniepokojonych tym, że nie mogą wstawić zadań - a z Państwem po godz. 13.00 nie ma kontaktu i nikt nie zajmuje się reagowaniem na problemy. To trochę niepoważne, jeśli mamy pracować przez kilka miesięcy przy użyciu tego narzędzia. A gdyby to był piątek? Zapewniam, że wykładowcy pracują nad kursami zdalnymi do późnych godzin nocnych, a także w weekendy.

Mam nadzieję na pozytywne rozpatrzenie mojej sugestii.

Pozdrawiam

Dorota Gibka

W odpowiedzi na Dorota Gibka

Odp: Propozycja usprawnienia pomocy technicznej

Napisane przez: Lidia Jarska ()

Szanowna Pani,

treść Pani wiadomości zostanie przekazana Dyrekcji Centrum Kształcenia i Obsługi Studiów, w skład którego wchodzi nasze Biuro ds. Zdalnego Kształcenia.
Kilka słów wyjaśnienia: technicznie serwer, na którym znajduje się zasób Wirtualnego Kampusu (a z serwerem był związany problem przesyłania plików), jest administrowany przez zespół informatyków z LubMANu. W ogóle od strony informatycznej Kampus jest administrowany przez LubMAN.
Natomiast my - Biuro. ds. Zdalnego Kształcenia, zarządzamy WK metodycznie, nie informatycznie, i pracujemy w takich godzinach, jak cała administracja UMCS, obecnie w skróconym systemie czasu pracy. I mimo to, zwłaszcza w pierwszych dniach przejścia na system kształcenia zdalnego, otrzymywali Państwo uprawnienia i maile z informacjami zwrotnymi w późnych godzinach popołudniowych i wieczornych. Wiedziałyśmy, jak ważny jest dla Państwa czas i że potrzebują Państwo naszego wsparcia i pomocy. Obecnie sytuacja już się ustabilizowała; a wraz z uprawnieniami wszyscy Państwo otrzymali też dostęp do kursów z materiałami szkoleniowymi. Jesteśmy z Państwem w kontakcie telefonicznym i mailowym, na korespondencję odpisujemy z coraz mniejszym, ale jednak opóźnieniem, bo otrzymujemy jej bardzo dużo (wciąż nadajemy uprawnienia, pytają Państwo o działanie różnych narzędzi, o ich funkcjonalności). Mam wyrzuty sumienia, że długo, po prostu z braku czasu, nie zaglądałam tu, na forum, które również powstało dla Państwa i które (co jest bardzo budujące) pełni też rolę wzajemnej pomocy - na pytania odpowiadają też inni Pracownicy UMCS, dzieląc się swoim doświadczeniem.

Mam nadzieję, że praca zdalna na Wirtualnym Kampusie, mimo że dla wielu z Państwa jest ogromnym, może nawet stresującym wyzwaniem, da Państwu wiele satysfakcji i że pozostaną Państwo na WK i będą go wykorzystywać (choćby jako uzupełnienie zajęć tradycyjnych) również po ustąpieniu przyczyn, które wymusiły przejście na całkowite kształcenie zdalne.

Z pozdrowieniami
Lidia Jarska

W odpowiedzi na Lidia Jarska

Odp: Propozycja usprawnienia pomocy technicznej

Napisane przez: Dorota Gibka ()

Szanowna Pani

Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź. Wobec tego prostym rozwiązaniem wydaje się wstawienie kontaktu do obsługi technicznej z Lubmana na stronie Biura ds. Zdalnego Kształcenia. Co więcej - na stronie Lubmana powinien się znaleźć kontakt do zgłaszania problemów z Kampusem. W tej chwili są tam wymienione osoby odpowiedzialne za wszystko, łącznie z logowaniem do Office 365, a nie ma ani wzmianki o Kampusie.

https://www.umcs.pl/pl/lubman-kontakty.htm

Moim zdaniem Kampus jest w tej chwili jednym z najważniejszych narzędzi działania Uczelni, jestem zdumiona, że macie Państwo tak małe wsparcie (techniczne, organizacyjne) z jej strony.

Pozdrawiam

Dorota Gibka