Prehľad témy

  • Bardzo proszę o tytułowanie przysyłanych plików według zasady: kto (inicjały osoby, która wysyła) , co (np. plan pracy/ rozdział metodologiczny/rozdział_2), która wersja (jeśli pierwsza, można pominąć numer, bo może to będzie wersja jedyna ;-), np. ML_rozdział_2


    Bardzo proszę, aby w przypadku ponownego odsyłania tego samego rozdziału, wprowadzone zmiany były zaznaczane innym kolorem. To ułatwia sprawdzanie i przyspiesza proces oceny treści. 


  • Narzędzia do badań

  • Praca dyplomowa_forma

    Spis treści

    Wstęp (pisze się na końcu) 1-2 strony

    1. Rozdział 1 teoretyczny 3-4 stron
    2. Rozdział 2 teoretyczny 3-4 stron
    3. Rozdział 3 teoretyczny (liczba rozdziałów w części teoretycznej waha się na ogół między 1 a 4 w zależności od tematu pracy) 3-4 stron
    4. Metodologia badań własnych (według zamieszczonych wytycznych) 3-7 stron
    5. Prezentacja wyników badań (w kolejności i według zasad, jak to przedstawiono w metodologii) 8-12 stron. Uwaga! Wywiad to także badanie (zbieranie danych).
    6. Analiza wyników badań (tu także znajduje się interpretacja wyników badań i wnioski) 8-12 stron 
    Uwaga!  
    Jeśli praca stanowi studium przypadku osoby z zaburzeniem, to najczęściej prezentacja i analiza znajdują się w jednym rozdziale, którego wnioskiem jest rozpoznanie (czyli określenie wszystkich problemów osoby badanej). Praca, stanowiąca studium przypadku będzie natomiast zawierać rozdział dotyczący programowania terapii oraz opis zaplanowanych i przeprowadzonych działań terapeutycznych wraz z przykładowymi konspektami przeprowadzonych zajęć. Razem 15-25 stron.

    Zakończenie (podsumowanie oraz dyskusja czyli odniesienie do prezentowanej w części teoretycznej literatury i wyników badań) 1-2 strony
    Bibliografia

    Spis rycin
    Spis tabel
    Spis wykresów
    Aneks (załączniki)

  • Rozdział metodologiczny

    • Metodologia badań realizowanych w ramach seminarium mieści się w zakresie nauk logopedycznych, lingwistycznych, pedagogicznych, psychologicznych lub medycznych. Można zatem korzystać z różnych źródeł z tego zakresu, np.

      1. Bauman T., Badania empiryczne jakościowe [w:] Encyklopedia pedagogiczna XXI wieku, red. T. Pilch, t. I, Wydawnictwo Akademickie Żak, Warszawa 2003, s. 279289.
      2. Kawecki I., Szkice z metodologii jakościowych badań edukacyjnych,Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, Rzeszów 2018.
      3. Pilch T., Strategia badań ilościowych [w:] Podstawy metodologii badań w pedagogice, red. S. Palka, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2009, s. 6378.
      4. Pilch T., Bauman T., Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe, Wydawnictwo Akademickie Żak, Warszawa 2011.
      5. Sołoma L., Metody i techniki badań socjologicznych. Wybrane zagadnienia, Wydawnictwo UWM, Olsztyn 2005.
      6. Trzęsicki K.,Wprowadzenie do metodologii nauk społecznych,Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku,Białystok 2018.
      7. Zaręba E., Badania empiryczne ilościowe [w:] Encyklopedia pedagogiczna XXI wieku, red. T. Pilch, t. I, Wydawnictwo Akademickie Żak, Warszawa 2003, s. 276278.