Celem
praktyk jest zapoznanie się studentów ze specyfiką pracy organizacyjnej,
dydaktycznej, opiekuńczej i wychowawczej placówek, a w szczególności
działań pofilaktyczno-terapeutycznych związnych z pracą logopedy
Wymagania wstępne to:
- podstawowa wiedza z zakresu fonetyki artykulacyjnej,
- wiedza na temat biologicznych uwarunkowań mowy.
Przedmiot rozwija podstawy teoretyczne dyslalii. Omawia zagadnienia związane z realizacją
mowy i jej rozwojem (prawidłowym/zaburzonym) szczególnie w aspekcie fonetycznym. Koncentruje się na
uwarunkowaniach nieprawidłowej artykulacji. Szczególnym nacisk położony jest
na wyposażenie studentów w wiedzę służącą rozwojowi kompetencji w zakresie trafnej diagnozie oraz umiejętności doboru metod i narzędzi do efektywnej korekty zaburzeń mowy o charakterze dyslalii.
Kurs w formie wykładu przeznaczony dla studentów 1 roku I
stopnia kierunku: Logopedia z Audiologią realizowany jest w semestrze
letnim roku akademickiego 2021/2022.
Wymagania wstępne to:
- znajomość ogólnej anatomii głowy i fizjologii jamy ustnej,
- wiedza z zakresu fonetyki artykulacyjnej.
Celem przedmiotu jest wyposażenie studentów w wiedzę na temat nieprawidłowości anatomicznych, w tym przede wszystkim zgryzowych, ich przyczyn, skutków oraz sposobów leczenia. Studenci zdobywają umiejętność orientacyjnej diagnozy ortodontycznej oraz kompetencje w określaniu powiązań nieprawidłowości artykulacyjnych i zgryzowych.
Kurs w formie wykładu przeznaczony dla studentów 1 roku I
stopnia kierunku: Logopedia z Audiologią realizowany jest w semestrze
letnim roku akademickiego 2021/2022.
Wymagania wstępne to:
- znajomość ogólnej anatomii i fizjologii, w szczególności obszaru głowy i szyi,
- podstawowa wiedza z zakresu neurologii i patofizjologii,
- znajomość fizjologii jamy ustnej,
- znajomość powiązań pomiędzy realizacją mowy i przebiegiem czynności prymarnych,
- znajomość powiązań pomiędzy realizacją czynności kompleksu orofacjalnego i warunków anatomicznych,
- wiedza na temat procesów rozwojowych i kierunków wzrostowych obszaru głowy i szyi oraz ich uwarunkowań,
- wiedza na temat rozwoju mowy i jego uwarunkowań.
- powiązaniach pomiędzy rozwojem mowy i przebiegiem czynności prymarnych w wieku rozwojowym,
- zaburzeniach realizacji czynności obszaru orofacjalnego w różnych jednostkach chorobowych u osób dorosłych.
Szczególny nacisk kładzie na postępowanie diagnostyczno-terapeutycznego.
Kurs przeznaczony dla studentów 1 roku II stopnia kierunku: Logopedia z
Audiologią realizowany jest w semestrze letnim roku akademickiego
2021/2022.
- Teacher: Monika Łuszczuk