Tematyka

  • Materiały w formie szkolenia on-line (do samokształcenia) z zakresu narzędzi edukacyjnych i funkcjonalności platformy zdalnego nauczania (MOODLE) oraz tworzenia własnego kursu na platformie. Szkolenie jest dedykowane dla nauczycieli, którzy chcą zaprojektować i realizować swój przedmiot/zajęcia w formule kursu blended learning (mieszanej) lub kursu online na platformie Wirtualny Kampus UMCS.

    • Ten rodzaj ankiety zawiera 5 pytań otwartych związanych z samooceną uczestnika w kontekście szkolenia oraz jakością współpracy.


    • Ankiety COLLES (Constructivist On-Line Learning Environment Survey) dotyczą środowiska uczenia się on-line i są wykorzystywane do monitorowania, w jakim stopniu interaktywność środowiska online może być wykorzystywana do angażowania studentów w procesie uczenia. Pytania dotyczą: znaczenia szkolenia, myślenia refleksyjnego, interaktywności kursu, wsparcia ze strony prowadzącego, wsparcia ze strony uczestników, interpretacji treści.

      Ankieta typu COLLES dzieli się na następujące typy:

      • rzeczywisty
      • rzeczywisty i preferowany
      • preferowany

       W ankietach pytania są z góry określone i wymagają odpowiedzi według pięciostopniowej skali: „Prawie nigdy”, „Rzadko”, „Czasem”, „Często” „Prawie zawsze”.

      Ankieta typu COLLES (rzeczywisty)  zawiera  24 stwierdzeń dotyczących rzeczywistych wrażeń uczestnika, jakie odniósł podczas szkolenia.


    • W ankiecie znajduje się 48 stwierdzeń dotyczących oczekiwań uczestnika względem szkolenia, w którym bierze udział. Otrzymane odpowiedzi pomagają uzyskać informacje, jak uczestnicy odbierają i oceniają kształcenie zdalne.


    • Ankieta zawiera 24 stwierdzenia dotyczące porównania preferencji (oczekiwań) i rzeczywistych wrażeń uczestnika, jakie odniósł podczas szkolenia..


    • Ankieta ATTLS (Attitudes to Thinking and Learning Survey) określa stosunek uczestnika szkolenia do myślenia i uczenia się. Zawiera 20 pytań, na które trzeba odpowiedzieć według pięciostopniowej skali: „Zupełnie się nie zgadzam”, „Częściowo się nie zgadzam”, „Nie mam zdania”, „Częściowo się zgadzam”, „Zupełnie się zgadzam”.