Zasadniczym celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z mechanizmami zarządzania działalnością kulturalną/artystyczną oraz
przygotowanie do realizacji przedsięwzięć w tym sektorze działalności, a także wdrożenie ich do niezbędnego łączenia myślenia
humanistycznego/artystycznego z ekonomicznym. Stąd wśród treści programowych znajduje się poznanie podstawowych terminów,
koncepcji i strategii oraz kluczowych problemów i dylematów zarządzania działalnością kulturalną, a także aktualnych opracowań
naukowych, raportów z badań i aktów prawnych z tego zakresu. Szczególny nacisk kieruje się na stymulowanie myślenia i działania
strategicznego i innowacyjnego oraz uwrażliwienie studentów na wspomaganie rozwoju osoby i wspólnoty jako grupy opartej na więzach,
sprzyjającej pozytywnym przemianom społecznym. Jednocześnie realizowane treści mają skłonić studentów do indywidualnej refleksji nad
poszczególnymi obszarami współczesnej działalności kulturalnej oraz wykorzystania elementów analizowanej rzeczywistości w
konstruowaniu autorskiej koncepcji nowoczesnego zarządzania wybraną sferą kultury/sztuki.