Celem przedmiotu jest zapoznanie Studentów z pedagogicznymi i psychologicznymi aspektami funkcjonowania rodziny w tym: modelami funkcjonowania rodziny, współczesnymi przemianami w życiu małżeńsko-rodzinnym, strukturą, funkcjami i przebiegiem rozwoju małżeństwa i rodziny w ujęciu normatywnym. Wpływ postaw rodzicielskich na rozwój i funkcjonowanie dziecka.
Celem przedmiotu jest zapoznanie Studentów z klasycznym i współczesnymi koncepcjami, badaniami i podejściami do różnic indywidualnych. Refleksji poddane zostaną uwarunkowania biologiczne i wpływ społeczny dla rozwoju indywidualnych predyspozycji człowieka, ze szczególnym uwzględnieniem wieku szkolnego.
Celem przedmiotu jest ukazanie specyfiki edukacji wczesnoszkolnej jako
dziedziny nauki oraz obszaru praktyki. Treści modułu obejmują
zagadnienia: miejsca pedagogiki wczesnoszkolnej wśród nauk
pedagogicznych oraz kształcenia wczesnoszkolnego w systemie edukacji;
historii jej rozwoju w kontekście zmian cywilizacyjnych i kulturowych;
celów, przedmiotu, zadań i funkcji pedagogiki wczesnoszkolnej; dyskursów
wczesnej edukacji; odmian postrzegania dziecka i dzieciństwa;
właściwości rozwojowych dziecka w młodszym wieku szkolnym i ich
znaczenia dla praktyki dydaktyczno-wychowawczej; specyficznych wymagań
wobec organizacji procesu kształcenia i metodyki pracy z uczniami klas
I-III; podstaw kształcenia zintegrowanego; dojrzałości szkolnej i
gotowości do nauki w szkole; gotowości instytucjonalnej; adaptacji
szkolnej; pierwszego i drugiego progu edukacyjnego; roli zawodowej
nauczyciela i specyfiki roli nauczyciela-wychowawcy klas I-III;
innowacyjności w praktyce zawodowej nauczycieli wczesnoszkolnych;
wykorzystania rozwiązań zaliczanych do alternatyw pedagogicznych;
tendencji w rozwoju pedagogiki wczesnoszkolnej; współpracy z rodzicami i
środowiskiem społecznym.
Celem przedmiotu jest zapoznanie Studentów z klasycznym i współczesnymi
koncepcjami, badaniami i podejściami do różnic indywidualnych. Refleksji
poddane zostaną uwarunkowania biologiczne i wpływ społeczny dla rozwoju
indywidualnych predyspozycji człowieka, ze szczególnym uwzględnieniem
wieku szkolnego.
Celem przedmiotu jest ukazanie specyfiki edukacji wczesnoszkolnej jako dziedziny nauki oraz obszaru praktyki. Treści modułu obejmują zagadnienia: miejsca pedagogiki wczesnoszkolnej wśród nauk pedagogicznych oraz kształcenia wczesnoszkolnego w systemie edukacji; historii jej rozwoju w kontekście zmian cywilizacyjnych i kulturowych; celów, przedmiotu, zadań i funkcji pedagogiki wczesnoszkolnej; dyskursów wczesnej edukacji; odmian postrzegania dziecka i dzieciństwa; właściwości rozwojowych dziecka w młodszym wieku szkolnym i ich znaczenia dla praktyki dydaktyczno-wychowawczej; specyficznych wymagań wobec organizacji procesu kształcenia i metodyki pracy z uczniami klas I-III; podstaw kształcenia zintegrowanego; dojrzałości szkolnej i gotowości do nauki w szkole; gotowości instytucjonalnej; adaptacji szkolnej; pierwszego i drugiego progu edukacyjnego; roli zawodowej nauczyciela i specyfiki roli nauczyciela-wychowawcy klas I-III; innowacyjności w praktyce zawodowej nauczycieli wczesnoszkolnych; wykorzystania rozwiązań zaliczanych do alternatyw pedagogicznych; tendencji w rozwoju pedagogiki wczesnoszkolnej; współpracy z rodzicami i środowiskiem społecznym.
Kurs służący komunikacji z V r Pedagogiki Przedszkolnej i Wczesnoszkolnej w roku akademickim 2023/2024
Konsultacje psychoterapeutyczne i psychologiczne dla osób które :
- doświadczają depresji, lęków, fobii, zaburzeń odżywiania,
- przeżywają długotrwały stres,
- przeżywają trudności i cierpienie w relacjach (z bliskimi, w związkach, w kontaktach społecznych),
- doświadczają radzenia sobie z trudnymi emocjami,
- potrzebują wsparcia w sytuacji kryzysowej,
Szanowni Państwo,
na e-Konsultacje w semestrze letnim2023/2024 zapraszam w środy w godzinach 8.00-9.00
Proszę umawiać się mailowo. W tytule maila proszę wpisać KONSULTACJE