Ćwiczenia poświęcone są kształceniu umiejętności projektowania poprawnych pod kątem merytorycznym i metodycznym zajęć z edukacji matematycznej w klasach I - III.
Efekty kształcenia:
W1:
Student posiada wiedzę na temat swoistości kształcenia matematycznego
na pierwszym etapie edukacji wraz z elementarną znajomością celów,
treści i metod początkowego kształcenia matematycznego.
W2: Student
wyjaśnia prawidłowości kształcenia wybranych pojęć matematycznych w
klasach I-III (w tym: istotę czynnościowego nauczania matematyki).
U1: Student charakteryzuje wskaźniki dojrzałości dzieci do uczenia się matematyki w warunkach szkolnych.
U2: Student samodzielnie projektuje ćwiczenia kształcące wybrane pojęcia matematyczne w klasach początkowych.
U3: Student samodzielnie projektuje zadania sprawdzające osiągnięcia matematyczne uczniów klas I - III.
U4:
Student samodzielnie projektuje sytuacje dydaktyczne sprzyjające
wprowadzaniu podstawowych pojęć matematycznych w toku edukacji
początkowej.
K1: Student jest odpowiedzialny za rozwój dziecka w młodszym wieku szkolnym.
K2:
Student dostrzega i formułuje problemy etyczne związane z pracą
nauczyciela, wykazuje aktywność w zakresie podejmowanych działań.
- Teacher: Justyna Sala-Suszyńska
Ćwiczenia mają służyć zdobyciu umiejętności projektowania rozwiązań służących realizacji określonych problemów polonistycznych w klasach I-III w tym: umiejętności projektowania i realizacji zajęć dotyczących początkowej nauki czytania i pisania, pracy z tekstem literackim (prozatorskim i poetyckim), tworzenia różnych form wypowiedzi pisemnych, kształtowania pojęć gramatycznych, świadomości i umiejętności stosowania reguł ortograficznych. Stanowią przygotowanie do realizacji zadań programowych w praktyce pedagogicznej.
Efekty kształcenia
W1.Student
zna i potrafi wyjaśnić podstawowe pojęcia z zakresu nauki czytania i
pisania, kształcenia literackiego i kształcenia językowego- K_W01.
W2.
Student posiada podstawową wiedzę na temat specyfiki kształcenia
polonistycznego w klasach I-III w zakresie celów, treści i metod -K_W08,
K_W15.
U1.. Student zna różne metody pracy z dziećmi w wieku wczesnoszkolnym i potrafi dokonać wyboru odpowiednich metod służących:
kształtowaniu umiejętności czytania i pisania, pracy z tekstem literackim, kształtowaniu pojęć językowych - K_U05, K_U06.
U2.
Student potrafi zaprojektować sytuacje dydaktyczne, zadania dla uczniów
służące: doskonaleniu umiejętności czytania i pisania, interpretacji
tekstu, budowaniu wypowiedzi o określonej formie stylistycznej,
kształtowaniu poprawności gramatycznej i ortograficznej wypowiedzi
pisemnych - K_U03, K_U06, K_U07.
K1. Student potrafi dokonać
krytycznej analizy materiałów metodycznych, dokonać ich selekcji
przygotowując własne rozwiązania określonych problemów polonistycznych w
klasach I-III - K_K04, K_K06
- Teacher: Justyna Sala-Suszyńska