Celem modułu jest zapoznanie studentów z najnowszymi tendencjami w zakresie innowacji pedagogicznych oraz sprowokowanie refleksji nad ich wykorzystaniem w obszarze edukacji i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością intelektualną. Podczas zajęć podjęta zostanie problematyka interdyscyplinarnego charakteru pedagogiki i wynikających z tego tytułu korzyści dla rozwoju pedagogiki osób z niepełnosprawnością intelektualną. Podczas zajęć studenci będą mieli możliwość rozwijać i nabywać umiejętności analizowania procesów i zjawisk w obszarze edukacji, rehabilitacji, terapii i resocjalizacji osób z niepełnosprawnością intelektualną z uwzględnieniem zasad etyki zawodowej pedagoga specjalnego.
Przedmiot ma na celu przygotowanie studentów do pracy dydaktyczno-wychowawczej w klasie szkolnej, do której włączeni zostali uczniowie z różnymi rodzajami niepełnosprawności.
Specjalność: Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną i osób ze spektrum autyzmu
Termin praktyki: po VII semestrze - 26.02-8.03.2024
Wymiar godzin: 40