Aktywność/moduł „Lekcja"  przeznaczona jest do prezentacji treści merytorycznych kursu w postaci ciągu stron/slajdów ułożonych w określonej kolejności. Podczas przechodzenia (za pomocą wewnętrznej nawigacji) przez kolejne strony materiału student musi podejmować  decyzje i w zależności od nich jest on przekierowywany na różne strony treści osadzonych w tym module. 

Po przejściu  pewnej porcji materiału w lekcji mogą  pojawić się  pytanie/pytania  sprawdzające. W zależności  od udzielonej odpowiedzi na pytanie student jest kierowany   -  albo  przechodzi dalej (do następnej strony materiału) albo jest przenoszony na stronę z materiałem gdzie  były podane informacje wyjaśniające treści danego pytania sprawdzającego.

 

Aby  zaprojektować  w kursie aktywności „Lekcja” należy włączyć w kursie  „Tryb edycji” a następnie dodać aktywność „Lekcja”    i ustawić jej parametry tj.  np.:  nazwa,  dostępność czasowa,  liczbę podejść  czy  sposób oceniania.

  

Następnie należy przejść do edycji modułu "Lekcji" (są dostępne dwa sposoby edycji: "Skrócony" i "Rozszerzony") i  wstawić pierwszą stronę z zawartością (treściami).

Na stronie należy umieścić treści, które będą wyświetlane oraz sposób przechodzenia (nawigację) pomiędzy  poszczególnymi stronami lekcji.  Należy zaprojektować  tzw. "Guziki nawigacji" tj. wstawić tekst jaki będzie wyświetlany na danym guziku oraz określić gdzie ten guzik będzie przekierowywał.

Kolejne strony "Lekcji"  mogą być stronami z treścią bądź stroną z pytaniem sprawdzającym:

Do wyboru jest kilka typów pytań testowych, które można zastosować w "Lekcji":

Uwaga!

Projektując ostatnią  stronę  lekcji należy w nawigacji koniecznie wstawić przekierowanie do  tzw. "Końca lekcji":

 

Takie ustawienie nawigacji spowoduje wyświetlenie ostatniej strony będącej podsumowaniem lekcji na której, znajdzie się np. wynik/próby odpowiedzi na pytania sprawdzające (gdy pytania były zaprojektowane w lekcji)  i wewnętrzna  nawigacja  w lekcji:

Última modificación: jueves, 16 de enero de 2020, 15:24