Materiały w formie szkolenia on-line (do samokształcenia) z zakresu narzędzi edukacyjnych i funkcjonalności platformy zdalnego nauczania (MOODLE) oraz tworzenia własnego kursu na platformie. Szkolenie jest dedykowane dla nauczycieli, którzy chcą zaprojektować i realizować swój przedmiot/zajęcia w formule kursu blended learning (mieszanej) lub kursu online na platformie Wirtualny Kampus UMCS.
Informacja zwrotna jest istotnym elementem procesu kształcenia (zarówno tradycyjnego, jak i w formie kształcenia na odległość). W e-learningu wzmacnia skuteczność nauki i ułatwia ewaluację szkoleń; pozwala na m.in.:
Platforma Wirtualny Kampus udostępnia kilka rodzajów aktywności, pozwalających na zbieranie informacji zwrotnej:
ANKIETY
Moduł "ANKIETY" zawiera instrumenty do badania oceny i stymulowana kształcenia w środowisku on-line. Nauczyciel może wykorzystać je w celu zebrania danych o swoim kursie i refleksji nad własnymi metodami nauczania. Ankiety zawierają gotowe (nieedytowalne) pytania. Ankiety są zaprojektowane przez twórców platformy MOODLE.
Dostępne są trzy typy ankiet:
Ten rodzaj ankiety zawiera 5 pytań otwartych związanych z samooceną uczestnika w kontekście szkolenia oraz jakością współpracy.
Ankiety COLLES (Constructivist On-Line Learning Environment Survey) dotyczą środowiska uczenia się on-line i są wykorzystywane do monitorowania, w jakim stopniu interaktywność środowiska online może być wykorzystywana do angażowania studentów w procesie uczenia. Pytania dotyczą: znaczenia szkolenia, myślenia refleksyjnego, interaktywności kursu, wsparcia ze strony prowadzącego, wsparcia ze strony uczestników, interpretacji treści.
Ankieta typu COLLES dzieli się na następujące typy:
W ankietach pytania są z góry określone i wymagają odpowiedzi według pięciostopniowej skali: „Prawie nigdy”, „Rzadko”, „Czasem”, „Często” „Prawie zawsze”.
Ankieta typu COLLES (rzeczywisty) zawiera 24 stwierdzeń dotyczących rzeczywistych wrażeń uczestnika, jakie odniósł podczas szkolenia.
W ankiecie znajduje się 48 stwierdzeń dotyczących oczekiwań uczestnika względem szkolenia, w którym bierze udział. Otrzymane odpowiedzi pomagają uzyskać informacje, jak uczestnicy odbierają i oceniają kształcenie zdalne.
Ankieta zawiera 24 stwierdzenia dotyczące porównania preferencji (oczekiwań) i rzeczywistych wrażeń uczestnika, jakie odniósł podczas szkolenia..
Ankieta ATTLS (Attitudes to Thinking and Learning Survey) określa stosunek uczestnika szkolenia do myślenia i uczenia się. Zawiera 20 pytań, na które trzeba odpowiedzieć według pięciostopniowej skali: „Zupełnie się nie zgadzam”, „Częściowo się nie zgadzam”, „Nie mam zdania”, „Częściowo się zgadzam”, „Zupełnie się zgadzam”.