Celem
przedmiotu jest zapoznanie z zasadami skutecznego komunikowania się,
ukazanie korzyści płynących z prawidłowo przebiegających aktów
komunikacji interpersonalnej w różnych sytuacjach zawodowych pracownika
socjalnego oraz kształtowanie praktycznych umiejętności komunikowania
się w kontekście występujących barier komunikacyjnych oraz trudnych w
kontaktach typach rozmówców.
Podstawowe pojęcia komunikacji interpersonalnej.
Style komunikacji.
Podstawowa sekwencja aktu komunikacyjnego.
Komunikacja
werbalna i niewerbalna
Typy toksyczne ludzi.
Proszę koniecznie zapoznać się z treścią poniższej informacji.
Ciemne strony procesu komunikowania.
Style i strategie komunikacyjne.
Teoria interakcjonizmu symbolicznego.
Gesty dłoni, rąk i ramion.
Bariery z ramion i nóg oraz inne gesty.
W tym miejscu zamieszczacie Państwo scenariusze scenek ukazujących radzenie sobie pracownika socjalnego z barierami komunikacyjnymi lub typami toksycznymi klientów. Prace proszę zamieszczać najpóźniej do 05.02.2021. Przypominam, że pliki ze scenariuszami powinni zamieścić wszyscy członkowie danego zespołu (nazwa pliku taka sama u wszystkich).
Szanowni Państwo,
kolokwium zaliczeniowe składa się z 25 pytań. Istnieje tylko jedno podejście do testu i trwa ono 18 minut (ze względu na ewentualne problemy z zalogowaniem - logować się można 09.02.2022, o godz. 18.58). Kolokwium potrwa do 19.17. Poniżej znajduje się orientacyjna skala punktacji i ocen z kolokwium.
Jak widać, aby zaliczyć kolokwium należy co najmniej uzyskać minimalnie wyższą liczbę punktów niż połowa maksimum (25/2=12,5). Życzę Państwu powodzenia.
PUNKTY |
OCENA |
0 – 12,5 |
2,0 |
12,51 - 16 |
3,0 |
16,1 - 18 |
3,5 |
18,1 - 21 |
4,0 |
21,1 - 23 |
4,5 |
23,1 - 25 |
5,0 |
W tym miejscu znajdziecie Państwo wyniki kolokwium oraz oceny (z kolokwium i za scenariusze scenek). Zamiast nazwisk w zamieszczonych tabelach są bardziej anonimowe numery albumów (RODO).
Pozdrawiam i życzę powodzenia w sesji.