ZASOBY - wskazówki
Zasoby to materiały, które zgodnie z zamierzeniem prowadzącego mogą stanowić materiały dydaktyczne kursu/zajęć. Mogą to być:
- zasoby edytowane bezpośrednio na stronie platformy Moodle
- wcześniej przygotowane pliki (np.: .doc, .pdf., .ppt ), które będą przesłane na serwer obsługujący kurs/platformę
- link (odnośniki) do stron i zasobów dostępnych w Internecie.
W ramach budowania zasobów kursu Autor może:
- Stworzyć stronę tekstową – narzędzie to umożliwia edycję tekstu bezpośrednio na platformie, w formie pojedynczej strony. Strona ta może zawierać tekst, grafikę, dźwięk, wideo, linki do innych stron oraz wbudowaną zawartość taką jak np. filmy z YouTube. Dla dużej ilości treści zaleca się wykorzystanie zamiast pojedynczej strony modułu "Książki".
- Zamieścić materiał w formie książki - materiału dydaktycznego, który może być zamieszony na kilku stronach z możliwością jego drukowania.
- Wstawić "Etykietę" - umożliwia wstawienie dowolnej ilości tekstu, obrazków lub innej zawartości. Etykieta nie służy jednak do zamieszczania w niej dużej ilości informacji. Głównym zastosowaniem "etykiety" jest uporządkowanie strony głównej kursu i samej zawartości kursu - etykieta może rozdzielać poszczególne elementy kursu np. aktywnościami na stronie kursu. Zazwyczaj zawiera dodatkowy opis, który jest widoczny dla użytkownika od razu przy wejściu do kursu.
- Umieścić zdjęcia zaprezentowanych jako galerię zdjęć. Jest możliwość ustawienia opcji umożliwiającej studentom dodawania swoich komentarzy do zaprezentowanych zdjęć.
- Załączyć na platformę plik zewnętrzny (z dowolnym rozszerzeniem: .pdf,.doc, .xls, .pps, .ppt, .sav, .jpg, itd.) i link (odnośnik) do strony WWW.
- Wyświetlać dokumenty, które nie będą prezentowane na stornie pojedynczo ale w formie katalogu plików. Katalog może mieć swoją odrębną nazwę i umożliwia łatwe zarządzanie plikami. Pliki do kursu można dodawać pojedynczo lub po kilka równocześnie - za pomocą opcji " Przeciągnij i upuść".
DODAWANIE ZASOBU W KURSIE
W celu dodania jakiekolwiek typu zasobu należy: być kursie, mieć włączony tzw. "Tryb edycji" i wybrać opcję:
a następnie wybrać określony typ zasobu jaki będzie zamieszczony/udostępniony w kursie:
Dalej należy postępować zgodnie z instrukcjami jakie pojawiają się w systemie.
Wszystkie pliki należące do danego kursu są zgromadzone w miejscu "Pliki kursu" (blok Administracja>Administracja kursem>Pliki kursu). Z tego miejsca mamy dostęp do wszystkich plików przynależących do danego kursu, którymi z tego poziomu możemy zarządzać np. segregować za pomocą folderów (katalogów).
Zadnja sprememba: sreda, 15. januar 2020, 15.38