Platforma Moodle zawiera kilka narzędzi, skonstruowanych aby umożliwić studentom komunikację z nauczycielem i innymi studentami zarówno w trybie synchronicznym jaki i asynchronicznym.
Na platformie dostępne są następujące narzędzia komunikacji:
Forum pytań i odpowiedzi - uczestnik najpierw musi przedstawić swój pogląd na zadany na forum temat zanim zobaczy odpowiedzi (posty) innych uczestników kursu.
Forum standardowe do użytku ogólnego - otwarte forum, na którym każdy uczestnik może rozpocząć w każdej chwili dyskusję na nowy temat. Jest to najbardziej odpowiednie forum dla użytku ogólnego.
Każdy przesyła jeden temat dyskusji - każdy uczestnik może przesłać tylko jeden temat dyskusji (wszyscy mogą odpowiadać). Jest to opcja przydatna w przypadku, gdy chcesz, aby każdy ze studentów rozpoczął dyskusję na swój temat np. ich refleksji dotyczących tematu tygodnia, a wszyscy inni użytkownicy mają się wypowiedzieć.
Pojedyncza prosta dyskusja - tylko jeden temat do dyskusji podany przez nauczyciela i na który każdy uczestnik może odpowiadać. Opcja ta jest przydatna w przypadku krótkich dyskusji skupiających się na określonym temacie. Ten typ forum nie może być stosowany w kursie z podziałem na grupy (oddzielne grupy).
Standardowe forum wyświetlane w formacie bloga - otwarte forum, gdzie każdy może rozpocząć nową dyskusję w dowolnym momencie, w którym tematy dyskusji są wyświetlane na pojedynczych stronach z linkiem: "Podyskutuj na ten temat"
Jak dodać forum do swojego kursu?
Aby dodać do kursu forum dyskusyjne należy włączyć tryb edycji, wybrać opcję "Dodaj aktywność lub zasób" zaznaczyć aktywność: i następnie ustawić parametry tego forum.
Aby dodać do kursu czat należy włączyć tryb edycji, wybrać opcję "Dodaj aktywność lub zasób", zaznaczyć aktywność: i następnie ustawić parametry tego czatu.
Aktywność dostępna na platformie Moodle nazywająca się BigBlueButton (BBB) pozwala na stworzenie miejsca, w którym można przeprowadzić wideokonferencję (transmisja na żywo, wideo komunikacja, webinarium). Jest to rodzaj interaktywnej komunikacji multimedialnej, polegającej na przesyłaniu w czasie rzeczywistym obrazu oraz dźwięku. Osoby biorące udział w wideokonferencji mogą między sobą rozmawiać i jednocześnie widzieć się nawzajem.
Zalecenia:
W celu wyeliminowania zjawiska echa podczas wideokonferencji użytkownicy powinni korzystać i z zestawu słuchawkowego z mikrofonem – zapewni to brak szumów i echa w tle oraz lepszą jakość dźwięku podczas sesji.
W sytuacji, gdy jakiś użytkownik „wywołuje” echo, najlepszym sposobem rozwiązania tego problemu, jest jego "wyciszenie" – może to zrobić moderator klikając w oknie użytkowników biorących udział w sesji w ikonę mikrofonu wyświetlaną przy nazwisku tego uczestnika.
Sugerowana przeglądarka: Chrome.
Funkcjonalności modułu (BBB):
Aby zaprojektować w kursie aktywności „Wideokonferencji” należy włączyć w kursie „Tryb edycji” a następnie dodać aktywność: i ustawić jej parametry tj. np.: nazwa wirtualnego pokoju wideokonferencji, opcje nagrywania, uprawnienia użytkowników, harmonogram sesji.
.
.
Widok okna otwartej wideokonferencji:
.
Polecane: