Aktywność/moduł „Lekcja" przeznaczona jest do prezentacji treści merytorycznych kursu w postaci ciągu stron/slajdów ułożonych w określonej kolejności. Podczas przechodzenia (za pomocą wewnętrznej nawigacji) przez kolejne strony materiału student musi podejmować decyzje i w zależności od nich jest on przekierowywany na różne strony treści osadzonych w tym module.
Po przejściu pewnej porcji materiału w lekcji mogą pojawić się pytanie/pytania sprawdzające. W zależności od udzielonej odpowiedzi na pytanie student jest kierowany - albo przechodzi dalej (do następnej strony materiału) albo jest przenoszony na stronę z materiałem gdzie były podane informacje wyjaśniające treści danego pytania sprawdzającego.
Aby zaprojektować w kursie aktywności „Lekcja” należy włączyć w kursie „Tryb edycji” a następnie dodać aktywność „Lekcja” i ustawić jej parametry tj. np.: nazwa, dostępność czasowa, liczbę podejść czy sposób oceniania.
Następnie należy przejść do edycji modułu "Lekcji" (są dostępne dwa sposoby edycji: "Skrócony" i "Rozszerzony") i wstawić pierwszą stronę z zawartością (treściami).
Na stronie należy umieścić treści, które będą wyświetlane oraz sposób przechodzenia (nawigację) pomiędzy poszczególnymi stronami lekcji. Należy zaprojektować tzw. "Guziki nawigacji" tj. wstawić tekst jaki będzie wyświetlany na danym guziku oraz określić gdzie ten guzik będzie przekierowywał.
Kolejne strony "Lekcji" mogą być stronami z treścią bądź stroną z pytaniem sprawdzającym:
Do wyboru jest kilka typów pytań testowych, które można zastosować w "Lekcji":
Uwaga!
Projektując ostatnią stronę lekcji należy w nawigacji koniecznie wstawić przekierowanie do tzw. "Końca lekcji":
Takie ustawienie nawigacji spowoduje wyświetlenie ostatniej strony będącej podsumowaniem lekcji na której, znajdzie się np. wynik/próby odpowiedzi na pytania sprawdzające (gdy pytania były zaprojektowane w lekcji) i wewnętrzna nawigacja w lekcji: