1.
KONTO W SYSTEMIE
Na nowym Wirtualnym Kampusie nie ma procedury ZAKŁADANIA, AKTYWOWANIA i MODYFIKOWANIA konta!
Na nowym Wirtualnym Kampusie nie ma procedury zakładania i aktywowania kont. Aby zalogować się na nowy Kampus należy skorzystać z „Punktu Logowania” – serwisu, który zapewnia logowanie do wielu aplikacji internetowych UMCS (np. USOS, sieci eduroam). Każda osoba mająca ustawione konto w „Punkcie Logowania” od teraz automatycznie będzie mogła logować się tymi samymi danymi również na platformę nowego Wirtualnego Kampusu UMCS.
Aby zalogować się na nowy Wirtualny Kampus należy na stronie głównej wybrać opcję „Zaloguj się” (prawy górny róg) . Po wybraniu tej opcji zostajemy automatycznie przeniesieni na stronę Punktu Logowania UMCS gdzie należy podać prawidłowy identyfikator oraz hasło.
Jeżeli nigdy nie korzystałeś z „Punktu Logowania” to należy skorzystać z opcji „Ustaw nowe hasło” (Uwaga! ustawienie nowego hasła dostępu jest równoznaczne z utworzeniem kont w usługach np. eduroam, USOS, Wirtualny Kampus lub w przypadku kont już istniejących, zmianą haseł na nowe).
Identyfikator
Każdy otrzyma swój identyfikator w wiadomości e-mail podczas ustawiania hasła. Obowiązują następujące zasady nadawania identyfikatorów:
Jeżeli jesteś pracownikiem - Twoim identyfikatorem jest: Twoje nazwisko i pierwsza litera imienia (np. „nowakj” dla Jana Nowaka). Jeżeli twoje nazwisko jest dwuczłonowe, w polu „Identyfikator” wpisz wyłącznie jego pierwszy człon i pierwszą literę imienia (np. Anna Nowak-Iksińska powinna wpisać nazwę „nowaka”).
Jeżeli jesteś studentem - Twoim identyfikatorem jest numer albumu.
Hasło
Ustaw nowe hasło, jeżeli go nie pamiętasz.
Po wpisaniu prawidłowego identyfikatora oraz hasła zostajemy automatycznie przeniesieni ponownie na stronę główną Wirtualnego Kampusu. W tym momencie mamy dostęp już do swojego profilu i kursów w których jesteśmy nauczycielem prowadzącym lub uczestniczącym w zajęciach studentem.
Jeżeli nie udało Ci się zalogować skontaktuj się z administratorem obsługi technicznej „Punktu Logowania UMCS”: http://www.umcs.pl/pl/administratorzy.htm
Na Wirtualnym Kampusie konta użytkowników mogą mieć różny poziom uprawnień tzw. role. Automatycznie wszystkie konta na Kampusie mają przypisaną rolę "Student" - umożliwiającą udział w zaprojektowanych przez nauczyciela kursach. Natomiast aby utworzyć kurs na platformie należy mieć uprawnienia Autora kursu.
Na Wirtualnym Kampusie kursy (obszary dydaktyczne) mogą zakładać wszyscy nauczyciele akademiccy UMCS. Aby nauczyciel mógł stworzyć swój obszar dydaktyczny powinien uzyskać uprawnienia do tworzenia kursów. Uprawnienie te nadaje administrator platformy.
W celu uzyskania uprawnień Autora należy skontaktować się administratora systemu, kontakt mailowy kampus@umcs.pl bądź telefoniczny: (081) 537 61 81.
UDZIAŁ STUDENTÓW W KURSACH
Aby brać udział w kursach udostępnianych na platformie trzeba być zalogowanym na platformie. Następnie student powinien wybrać swój Wydział i odszukać kategorię z nazwiskiem nauczyciela prowadzącego zajęcia.
Z kursu uczestnik może samodzielnie się wypisać korzystając z opcji Wypisz mnie z…, (dostępnej w obszarze kursu). Natomiast jeżeli ta opcja jest nie widoczna - oznaczać to będzie, że uczestnik zostanie automatycznie systemowo usunięty z kursu, co nastąpi po długim okresie nielogowania się do tego kursu (powyżej 360 dni). W każdym momencie kontaktując się administratorem bądź prowadzącym nauczycielem student może zostać wypisany z kursu.
W razie problemów technicznych, prosimy o kontakt z jednostką koordynującą projekt Wirtualnego Kampusu na Uniwersytecie: Biuro ds. Zdalnego Kształcenia UMCS:
malgorzata.grudzinska@poczta.umcs.lublin.pl tel.(081) 537 61 81