Metodologia
badań realizowanych w ramach seminarium mieści się w zakresie nauk
logopedycznych, lingwistycznych, pedagogicznych, psychologicznych lub
medycznych. Można zatem korzystać z różnych źródeł z tego zakresu, np.
Bauman T., Badania empiryczne jakościowe [w:] Encyklopedia pedagogiczna XXI wieku, red. T. Pilch, t. I, Wydawnictwo Akademickie Żak, Warszawa 2003, s. 279–289.
Kawecki I., Szkice z metodologii jakościowych badań edukacyjnych,Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, Rzeszów 2018.
Pilch T., Strategia badań ilościowych [w:] Podstawy metodologii badań w pedagogice, red. S. Palka, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2009, s. 63–78.
Pilch T., Bauman T., Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe, Wydawnictwo Akademickie Żak, Warszawa 2011.
Sołoma L., Metody i techniki badań socjologicznych. Wybrane zagadnienia, Wydawnictwo UWM, Olsztyn 2005.
Trzęsicki K.,Wprowadzenie do metodologii nauk społecznych,Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku,Białystok 2018.
Zaręba E., Badania empiryczne ilościowe [w:] Encyklopedia pedagogiczna XXI wieku, red. T. Pilch, t. I, Wydawnictwo Akademickie Żak, Warszawa 2003, s. 276–278.