Opcje zapisów

Konwersatoria obejmują następujące zagadnienia:

  • Bazy danych i źródła informacji naukowej (analiza aktualnego stanu wiedzy dla wybranego tematu badań – wyszukiwanie artykułów naukowych). Wskaźniki naukometryczne.
  • Struktura wniosku grantowego. Proces oceny projektu badawczego (kryteria, rodzaje programów i instytucji finansujących badania naukowe w Polsce). Pozyskanie funduszy na badania naukowe.
  • Analiza i prezentacja danych. Wybór i zastosowanie testów statystycznych. Formułowanie hipotez badawczych (zerowych i alternatywnych).
  • Technika pisania prac biologicznych (typy publikacji, zasady cytowania, struktura artykułu naukowego, rodzaje wykresów).
  • Zasady wystąpień publicznych i ogłaszania wyników badań (konferencje naukowe, rodzaje posterów, tworzenie prezentacji multimedialnych).

 

Piśmiennictwo:

• Day R. A. 1998. How to write and publish a scientific paper. Second edition. ISI Press. Philadelphia

• Faliński B. Przewodnik do długoterminowych badań ekologicznych. PWN 2000

• Gower B. 1997. Scientific Method. An Historical and Philosophical Introduction. Routledge.

• Grobler A. 2006. Metodologia nauk. Społeczny Instytut Wydawniczy „Znak” .

• Hempel C.G. 2001. Podstawy nauk przyrodniczych. Aletheia.

• Hodson D. 1998. Teaching and Learning Science: Towards a Personalized Approach. Open University Press.

• Weiner J. 2005. Technika pisania i prezentacji przyrodniczych prac naukowych. Przewodnik praktyczny. PWN

• Woyke J. 1985. Poradnik pisania przyrodniczych prac magisterskich i doktorskich oraz wygłaszania referatów naukowych. Wydawnictwo SGGW-AR, Warszawa.

• Wójcicki R. 1982. Wykłady z metodologii nauk. PWN 1982;

• Zieliński J. 2012. Metodologia pracy naukowej. ASPRA-JR.

 

 

Witryny internetowe:

http://www.nauka.gov.pl

http://www.fnp.org.pl

https://www.scopus.com

https://scholar.google.pl

http://webofknowledge.com

http://zmihor.blogspot.com

http://ekulczycki.pl

https://profesorskiegadanie.blogspot.com

Zapisywanie samodzielne (Student)
Zapisywanie samodzielne (Student)