Podczas kursu studenci zostaną zapoznani z następującymi zagadnieniami:

Anatomia kończyny górnej. Mózgowa reprezentacja – kora somatosensoryczna i kora ruchowa. Prawidłowe napięcie mięśniowe.

Rozwój motoryczny dziecka: etapy rozwoju i możliwości stymulowania go. Korygowanie nieprawidłowych wzorców ruchowych. Postawa ciała i najczęściej występujące wady.

Stabilizacja posturalna i wpływ percepcji czuciowej na małą motorykę.

Percepcja wzrokowa a motoryka mała: funkcje wzroku a pisanie. Koordynacja bilateralna i lateralizacja.

Manipulacja, chwyty ręki – rozwój chwytu, rodzaje chwytu. Przebieg rozwoju grafomotoryki

Studenci poznają także modele terapii ręki oraz nauczą się formułować odpowiednie cele - zarówno w wymiarze ogólnym, jak również operacyjnym. Zdobędą podstawowe umiejętności w obszarze projektowania zajęć terapeutycznych stymulujących motorykę małą.