Podczas WPU studenci poznają zaawansowane zasady projektowania uniwersalnego i diagnozowania potrzeb dla wybranych grup użytkowników (z uwzględnieniem psychofizjologicznych ograniczeń i możliwości użytkowników) oraz zdobycie praktycznych umiejętności projektowania usług społecznych, a także opcjonalnie przedmiotów/przestrzeni/urządzeń/narzędzi z uwzględnieniem potrzeb osób z niepełnosprawnością i osób starszych wg metodologii Design Thinking w kontekście koncepcji projektowania uniwersalnego.
Moduł obejmuje:
(1) zapoznanie z zaawansowanymi zasadami projektowania uniwersalnego i diagnozowania potrzeb wybranych grup użytkowników wykluczonych i zagrożonych wykluczeniem społecznym i cyfrowym;
(2) projektowanie nowych i przeprojektowanie istniejących usług (opcjonalnie przedmiotów/przestrzeni/urządzeń/narzędzi) z uwzględnieniem perspektywy użytkowników wykluczonych i zagrożonych wykluczeniem w serii procesów pracy projektowej zgodnych z metodologią Design Thinking z wykorzystaniem symulatorów różnego typu ograniczeń (wózek inwalidzki, wada wzroku, wada słuchu, starość, ciąża)