Celem kursu jest pogłębienie wiedzy i umiejętności studentów w zakresie dydaktyki języków obcych na III etapie edukacyjnym (praca z uczniami szkół ponadpodstawowych) w kontekście wielojęzyczności - ze szczególnym uwzględnieniem nauczania drugiego języka obcego po języku angielskim. 

Szczególny nacisk położony jest na aktywizujące metody nauczania i uczenia się. W ramach kursu dyskutowane są możliwości indywidualizowania procesu nauczania, dostosowania sposobów organizowania przestrzeni pracy w klasie szkolnej i potrzebę kształtowania umiejętności współpracy. Podkreślona zostanie rola inputu językowego dla efektywnej nauki języka obcego.

Studenci zostaną też zapoznani z pojęciem kompetencji kluczowych i możliwości ich rozwijania w ramach kształcenia ogólnego w zakresie języka obcego nowożytnego.

Kurs ma na celu podniesienie kompetencji językowej w mowie i w piśmie w zakresie języka niemieckiego. Wprowadzanie gramatyki ma charakter funkcjonalny: struktury gramatyczne prezentowane są w typowych dla ich użycia kontekstach, zaś utrwalanie ich i stosowanie w produkcji językowej ma służyć bardziej poprawnemu i precyzyjnemu porozumiewaniu się w języku niemieckim.

Aby wejść do kursu, nie trzeba wpisywać hasła.

Kurs zawiera wymagania dotyczące zaliczenia praktyk przedmiotowych oraz wszystkie niezbędne dokumenty.

Celem kursu jest zapoznanie studentów z celami kształcenia języków obcych nowożytnych w różnych typach szkół oraz z aktualnymi podejściami do nauczania języków obcych. Studenci poznają także techniki rozwijania sprawności językowych oraz nauki podsystemów języka.

Celem kursu jest zapoznanie studentów z podstawową wiedzą dotyczącą pracy z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych na lekcjach języka obcego. Studenci zostają zapoznani z koncepcją dydaktyki włączającej oraz warunkami jej realizacji na lekcjach języka obcego. Poznają uwarunkowania kształcenia uczniów z wybranymi specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz z metodami i technikami nauczania języków obcych, które mogą być pomocne w kompensowaniu trudności w nauce. Koncepcją łączącą prezentowany materiał będzie Universal Design for Learning (UDL).