Przedmiot ma na celu zapoznanie studentów z możliwościami świadomego wykorzystania muzyki w działaniach rozwojowych i terapeutycznych (w tym logopedycznych). Zaprezentowane zostaną zarówno aktywne jak i receptywne techniki muzykoterapii, zasady doboru muzyki do działań o różnym charakterze, wykorzystanie muzyki w realizacji celów ukierunkowanych na usprawnianie funkcjonowania aparatu mowy, ale również do wpierania rozwoju emocjonalnego, budowanie klimatu bezpieczeństwa w czasie zajęć, ułatwienia ekspresji, etc. Podkreślone zostaną także wielorakie możliwości jaki daje sięganie do muzyki i działań z nią związanych w pracy nad rozwojem kompetencji emocjonalnych studentów.

Udział w zajęciach nie wymaga od studenta posiadania zdolności muzycznych. 

"A new perspective on music in educational settings – a developmental approach" is the course which covers the knowledge in the not well known area of using music and music activities in the non educational goals in educational setting. Students will be able to get knowledge about using music and music activities and see it from a development and therapeutic perspective, watch and discuss videos, and also to experience various forms of contact with music  - how it influence on them and their future students/clients (e.g. music listening, music playing, relaxation, imagery techniques, etc.).

No musical skills are needed.

Przedmiot ma na celu przekazanie wiedzy i umiejętności niezbędnych studentom do przygotowywania się do realizacji działań muzycznych na poziomie edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Obejmuje zapoznanie z repertuarem muzycznym, opanowanie zasad muzyki, umiejętności poprawnego posługiwania się metodami i technikami wykorzystywanymi na zajęciach muzycznych w przedszkolu i na etapie edukacji wczesnoszkolnej.

Miejsce do odbywania konsultacji studenta z wykładowcą. Terminy konsultacji zamieszczone są na stronie UMCS w profilu wykładowcy.

Zachęcam do przesyłania na moją służbową pocztę informacji o zamiarze skorzystania z konsultacji (najlepiej z jednodniowym wyprzedzeniem), aby upewnić się, że w danym dniu nie mam już wypełnionego czasu konsultacji z umówionymi wcześniej innymi studentami.