Cel: poznanie podstaw funkcjonowania współczesnych technik informatyczno-komputerowych oraz ich zastosowań w obszarze nauk politycznych i bezpieczeństwie narodowym.
Cele zajęć:
Po ukończeniu kursu student będzie posiadał wiedzę z zakresu:
- pozyskiwania danych z badań empirycznych, podstawowych metody, technik i narzędzi badań jakościowych i ilościowych, zasad przygotowania planu badawczego i jego poszczególne etapy
oraz umiejętności w zakresie przygotowania planu badawczego, budowania hipotez badawczych, zmiennych zależnych i niezależnych, dobierania wskaźników, przygotowania narzędzi badawczych
Cele przedmiotu:
Po ukończeniu kursu student będzie posiadał pogłębioną i rozszerzoną wiedzę:
- o istocie, dynamice, specyfice i uwarunkowaniach zagrożeń bezpieczeństwa na poziomie państwa i środowiska międzynarodowego ze szczególnym uwzględnieniem czynnika technologicznego i procesów globalizacji,
- o zarządzaniu bezpieczeństwem narodowym w środowisku informatycznym
jak również umiejętność interpretacji wzajemnych relacji między bezpieczeństwem wewnętrznym, narodowym i bezpieczeństwem międzynarodowym w środowisku technologicznym.
.
Cele zajęć:
Po ukończeniu kursu student będzie posiadał wiedzę z zakresu:
- głównych pojęć i kategorii w obszarze tematyki polityki równościowej
- przepisów prawa w tym zakresie
- ruchów emancypacyjnych i różnych form ich działalności
oraz umiejętność samodzielnego przygotowania programów antydyskryminacyjnych, aktywnej partycypacji w działaniach społecznych oraz kompetencje w zakresie krytycznej analizy zjawisk życia społecznego
CEL ZAJĘĆ
Po ukończeniu kursu student będzie posiadał wiedzę z zakresu:
- współczesnych teorii mediów oraz ich praktycznych implikacji
- społecznych i kulturowych uwikłań różnych typów mediów współczesnych
- roli i znaczenia mediów we współczesnej rzeczywistości
oraz umiejętność dokonywania pogłębionych analiz społecznych, politycznych i kulturowych aspektów działania mediów
CEL ZAJĘĆ
Po ukończeniu kursu student będzie posiadał wiedzę z zakresu:
- nauki o komunikowaniu, medioznawstwa, kulturoznawstwa obejmującej procesy społeczne i kulturowe w dobie globalizacji
- lokalnych, krajowych, międzynarodowych i międzykulturowych uwarunkowaniach - przepływów informacji
- relacji społecznych i kulturowych w zakresie wzajemnego oddziaływania człowieka, grup społecznych i środowiska technologicznego w wymiarze globalnym
oraz umiejętności w zakresie krytycznej i holistycznej interpretacji zjawisk i procesów społecznych, politycznych, ekonomicznych, technologicznych i kulturowych w kontekście globalnego przepływu informacji i komunikowania międzykulturowego