UCHWAŁA Senatu UMCS z dnia 16 października2019 r.w sprawie wytycznych dotyczących wymagań w zakresie tworzenia i doskonalenia programów studiów
Rozdział II
§ 4
3. Jeżeli pozwala na to specyfika kształcenia na studiach na określonym kierunku, część efektów uczenia się objętych programem studiów może być uzyskana w ramach zajęć prowadzonych z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość z zastrzeżeniem § 8.
§ 8
1. Zajęcia mogą być prowadzone z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość jeżeli spełniono łącznie następujące wymagania:
1) nauczyciele akademiccy i inne osoby prowadzące zajęcia są przygotowani do ich realizacji z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość, a realizacja zajęć jest na bieżąco kontrolowana przez wydział odpowiedzialny za prowadzenie kierunku;
2) dostęp do infrastruktury informatycznej i oprogramowania umożliwia synchroniczną i asynchroniczną interakcję między studentami a nauczycielami akademickimi i innymi osobami prowadzącymi zajęcia.
Na Uczelni wykorzystywana jest w tym celu platforma e-learningowa „Wirtualny Kampus UMCS”;
3) zapewniono materiały dydaktyczne opracowane w formie elektronicznej;
4) studenci mają możliwość osobistych konsultacji z nauczycielami akademickimi i innymi osobami prowadzącymi zajęcia w siedzibie Uczelni lub w jej filii;
5) weryfikacja osiągnięcia przez studentów efektów uczenia się odbywa się przez bieżącą kontrolę postępów w nauce z tym, że przeprowadzanie zaliczeń i egzaminów kończących określone zajęcia odbywa się w siedzibie Uczelni lub w jej filii;
6) studenci odbyli szkolenia przygotowujące do udziału w tych zajęciach.
2. W przypadku zajęć kształtujących umiejętności praktyczne metody i techniki kształcenia na odległość mogą być wykorzystywane pomocniczo.
3. W uzasadnionych przypadkach egzaminy kończące określone zajęcia, za zgodą Rektora, mogą odbywać się poza siedzibą Uczelni lub poza jej filią z wykorzystaniem technologii informatycznych zapewniających kontrolę przebiegu egzaminu i jego rejestrację.
4. Liczba punktów ECTS, jaka może być uzyskana w ramach kształcenia z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość, nie może być większa niż 50% liczby punktów ECTS, o której mowa w § 2 ust. 1 pkt 1.,o ile standardy kształcenia dla określonych zawodów wydane na podstawie art. 68 ust. 3 Ustawy nie stanowią inaczej z zastrzeżeniem § 14.
Rozdział VI
§ 14
W przypadku studiów rozpoczętych przed rokiem akademickim 2019/2020, liczba godzin zajęć dydaktycznych na studiach stacjonarnych i niestacjonarnych, prowadzonych z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość, nie może być większa niż 60% ogólnej liczby godzin zajęć dydaktycznych określonych w programach studiów.