quinta-feira, 4 de julho de 2024 às 03:21
Site: Wirtualny Kampus UMCS
Disciplina: Wprowadzenie do platformy e-learningowej "Wirtualny Kampus" (Wprowadzenie do platformy e-learningowej "WK")
Glossário: Przykład: Słownik pojęć
C

Co zrobić, gdy zapomniałem loginu lub hasła?

Wystarczy, że klikniesz w pole „Wyślij mi moje dane e-mailem”, a otrzymasz komplet niezbędnych informacji na przekazany uprzednio administratorowi platformy adres e-mail.

D

Do czego służy czat?

Czat pozwala uczestnikom na przeprowadzanie na żywo dyskusji poprzez sieć. Jest to użyteczny sposób na lepsze zrozumienie się nawzajem oraz tematu, który jest omawiany.

G

Gdzie szukać pomocy?

Wystarczy, że klikniesz w ikonę ze znakiem zapytania, a odnajdziesz odpowiedź na frapujące Cię pytanie. Ikona ze znakiem zapytania kryje pole pomocy na określony temat.

J

Jak dodawać nowe terminy?

Nowy termin możesz dodać na dwa sposoby:

  1. Wybierając z poziomu strony głównej kalendarza opcję Nowy termin
  2. Posługując się zakładką linkiem Nowy termin z poziomu zakładki Nadchodzące terminy, zamieszczonej na stronie głównej kursu.

Po wybraniu jednego z wyżej wymienionych sposobów, zostaniesz przekierowany do edytora terminu. Jest to standardowy edytor tekstowy, którego szczegółowy opis znajdziesz w części poświęconej opisowi narzędzia forum dyskusyjnego.

Aby zaplanować nowe zdarzenia, wpisz w pierwszą rubrykę Nazwę zdarzenia, a następnie zamieść jego krótki opis. Konieczne jest, byś określił datę, czas oraz okres wystąpienia danego zdarzenia, a także określił, czy ma być to zdarzenie cykliczne, czy nie. Teraz wystarczy zapisać zmiany i już Twój wpis widoczny jest z poziomu kalendarza.

Zbliżające się terminy, np. rozwiązania testu, wyświetlają się w kalendarzu automatycznie.

Jak działa Kalendarz?

Kalendarz, oprócz standardowej funkcji informującej o dacie, jest w rzeczywistości agendą uczestnika szkolenia. Dzięki funkcjonalności dodawania Nowych terminów, każdy student może zarządzać swoim czasem i planować określone zdarzenia. Na stronie głównej przedmiotu kalendarz zamieszczony jest w widoku miesięcznym.

Jak działa wyszukiwarka do forów?

Aby skorzystać z tego narzędzia, wystarczy, że wpiszesz w pole wyszukiwarki interesujące Cię hasło, np. prawo. W zestawieniu, które wyświetli się po kliknięciu w przycisk Szukaj w forach na zielono zaznaczone będą wszystkie wystąpienia szukanego przez Ciebie słowa. Pamiętaj, że masz możliwość wyszukania kilku słów jednocześnie, poprzez dodanie między nimi znaku „+”, np. chcąc wyszukać słowa: Unia Europejska, wpisz w oknie wyszukiwarki: Unia + Europejska. Istnieje jednak w tej opcji pewne ograniczenie: wyszukiwarka odnajduje słowa tylko w takiej postaci i formie gramatycznej, w jakiej zostaną one wpisane w jej oknie.

Jak mogę sprawdzić swoje dane w profilu?

W górnej części strony zamieszczona jest informacja o Twoim statusie, klikając w jego pole, otworzysz swój profil. Jest to informacja o Tobie dostępna dla wszystkich użytkowników platformy. Aby zmienić dane dostępne w Twoim profilu lub hasło do platformy, wejdź w obszar modyfikacji profilu. Tutaj, oprócz zmiany danych osobowych masz możliwość załączenia swojego zdjęcia, czy spersonalizowania platformy. Po zatwierdzeniu Twoje dane zostaną zaktualizowane.

Jak odczytywać wpisy na forum?

Aby odczytać zamieszczony wpis na forum wystarczy, że klikniesz w wybrany przez Ciebie wątek (temat), który jest jednocześnie przekierowaniem do dyskusji. W przestrzeni dyskusyjnej, każdy z postów jest jednocześnie linkiem, przrekierowującym do pełnej wypowiedzi.

Jak otrzymywać kopie wiadomości z forów dyskusyjnych?

Klikając w komunikat Zapisz się na to forum, który znajduje się w prawej części paska nawigacyjnego wybranego forum, uaktywniasz mechanizm automatycznego przesyłania kopii wypowiedzi zamieszczanych na forum zamieszczanych na danym forum dyskusyjnym. Ważne jest, że „zapisanie się” na forum nie jest konieczne, by móc w nim uczestniczyć na platformie.

Jak przeglądać materiały zamieszczone w obszarze kursu?

Aby zapoznać się z interesującym Cię zagadnieniem, kliknij w wybrany element, jest on jednocześnie linkiem przekierowującym Cię do treści zasadniczej. Aby wrócić do strony głównej, wybierz jej symbol w górnym pasku nawigacji.

Jak przeszukiwać fora dyskusyjne?

W sytuacji gdy liczba wątków i postów na forum przyrasta, bardzo przydatne okazuje się narzędzie przeszukiwania forów dyskusyjnych. Aby z niego skorzystać, wystarczy, że wpiszesz w pole wyszukiwarki interesujące Cię hasło, np. prawo. W zestawieniu, które wyświetli się po kliknięciu w przycisk Szukaj w forach na zielono zaznaczone będą wszystkie wystąpienia szukanego przez Ciebie słowa. Pamiętaj, że masz możliwość wyszukania kilku słów jednocześnie, poprzez dodanie między nimi znaku „+”, np. chcąc wyszukać słowa: Unia Europejska, wpisz w oknie wyszukiwarki: Unia + Europejska. Istnieje jednak w tej opcji pewne ograniczenie: wyszukiwarka odnajduje słowa tylko w takiej postaci i formie gramatycznej, w jakiej zostaną one wpisane w jej oknie.

Jak rozwiązać test?

Aby rozwiązać test wystarczy, że uruchomisz moduł rozwiązywania klikając w Spróbuj teraz rozwiązać quiz. Zostaniesz wówczas przekierowany na stronę z testem, na której widnieją następujące informacje: tytuł testu, liczba podejść oraz pytania testowe. Chcąc wskazać typowane przez Ciebie odpowiedzi, zaznacz kliknięciem myszki umieszczone przy nich pola, a następnie zapisz swoje odpowiedzi. Teraz wybierz komendę Kontynuuj. Zostaniesz przekierowany do zestawienia podsumowującego poszczególne próby rozwiązania testu, wraz z podanym wykorzystanym przez Ciebie czasem oraz datą zakończenia określonych prób.

Jak trafić na platformę?

W pasku adresowym przeglądarki internetowej należy wpisać odpowiedni adres.

Jak wejść do modułu statystyk quizów?

Aby wejść do modułu statystyk, wystarczy wybrać określony test. Dane zamieszczone są w zestawieniu tabelarycznym pod każdym przynajmniej raz rozwiązanym teście. Dzięki tej możliwości możesz śledzić postępy w nauce oraz zliczać ilość zgromadzonych punktów. Przy ponownym rozwiązywaniu testu, widoczne są wszystkie odpowiedzi zaznaczone w pierwszej próbie. Dzięki takiemu rozwiązaniu student ma możliwość weryfikacji swojej wiedzy oraz analizy popełnionych błędów.

Jak wejść do obszaru konkretnego przedmiotu z poziomu zakładki Moje kursy?

Jest to zakładka z wykazem wszystkich przedmiotów, do których jesteś przypisany. Każda z nazw przedmiotów jest jednocześnie linkiem, przekierowującym Cię do obszaru konkretnego przedmiotu, na którym będziesz się uczyć.

Jak wyjść z platformy?

Kliknięcie „Wyloguj” oznacza wyjście z platformy.  Możliwość wylogowania się masz kilkając w pole obok Twojego profilu. Tę samą czynność wylogowania się z platformy wykonasz po kliknięciu w dolnej nawigacji komendy „Wyloguj”.

Jak zakładać nowe wątki?

Aby założyć nowy wątek (nowy temat) dyskusyjny, wystarczy, że wybierzesz polecenie: Dodaj nowy temat do dyskusji. Po wybraniu tego linku zostaniesz przekierowany do edytora tekstowego, w którym będziesz miał/a możliwość opracowania swojej wypowiedzi.

Jak zalogować się na platformę?

Należy w odpowiednim miejscu wpisać nazwę użytkownika oraz hasło.

Jak zamieszczać posty na forum?

Aby zamieścić post – wypowiedź - na forum (odpowiedzieć na zamieszczony uprzednio wątek) należy wybrać z poziomu określonej dyskusji polecenie Odpowiedz, a następnie przy pomocy edytora tekstowego opracować swoją wypowiedź.

Jak zbudowane jest forum dyskusyjne?

Po wejściu na określone forum dyskusyjne pokazują się 2 jego elementy: nagłówek, określający, czego dane forum dotyczy oraz spis wątków (nowych tematów do dyskusji). Dostępna jest informacja o autorze zamieszczonego wątku, liczbie udzielonych odpowiedzi oraz terminie ostatniej wypowiedzi w danym wątku.

Wątek zbudowany jest z postów. Strona dyskusji składa się z wątku (tematu głównego) i zamieszczonych poniżej odpowiedzi (postów). Do każdego z postów można również zamieścić odpowiedź – i ma to odzwierciedlenie w strukturze listy.

Jakie opcje oferuje strona główna kalendarza?

Strona główna kalendarza jest to powiększony widok miesięczny kalendarza. Z jego poziomu możesz przechodzić do kalendarzy innych przedmiotów, masz również możliwość dodawania terminów użytkownika oraz określania preferencji dotyczących tego narzędzia.

Chcąc zmienić ustawienia kalendarza wejdź w jego preferencje.

Z tego poziomu masz możliwość określania dwunastogodzinnego bądź dwudziestoczterogodzinnego formatu wyświetlania czasu. Wybierając opcję domyślny, zostanie zapisany format zgodny z używanym przez Ciebie językiem interfejsu platformy.

Pierwszy dzień tygodnia. Ten parametr ustawia sposób, w jaki wszystkie miesięczne kalendarze będą wyświetlone. Ustaw go w sposób, do którego jesteś przyzwyczajony.

Maximum nadchodzących spotkań. Ten parametr ustala maksymalną liczbę wydarzeń, które zostaną wyświetlone.

Nadchodzące spotkania. Ten parametr oznacza maksymalną liczbę dni „na przyszłość", na podstawie której określony termin zostanie wyświetlony jako nadchodzący. Terminy ustalone jako rozpoczynające się później w stosunku do tej ilości dni nie będą wyświetlone. Zauważ, że nie ma gwarancji, że wszystkie zdarzenia zaczynające się w danym przeciągu czasu będą wyświetlone jako nadchodzące; jeśli jest ich zbyt wiele, najbardziej oddalone zdarzenia nie zostaną wyświetlone.

M

Moje kursy

Jest to zakładka z wykazem wszystkich przedmiotów, do których jesteś przypisany. Każda z nazw przedmiotów jest jednocześnie linkiem, przekierowującym Cię do obszaru konkretnego przedmiotu, na którym będziesz się uczył.

O

Osoby

Klikając w link Uczestnicy możesz przeglądać profile innych studentów, przypisanych do danego obszaru przedmiotowego.

Jeżeli wejdziesz w link Modyfikuj profil, otrzymasz możliwość zmiany swoich danych dostępnych dla wszystkich uczestników.

Q

Quiz

Moduł quizów umożliwia tworzenie i rozwiązywanie testów składających się z pytań jednokrotnego i wielokrotnego wyboru oraz pytań wymagających udzielenia krótkich odpowiedzi. Quizy można rozwiązywać wielokrotnie w czasie ich udostępnienia. Każda próba jest automatycznie sprawdzana, a jej wyniki zapisywane i udostępniane użytkownikowi w postaci statystyk.

S

Składowe kursu

W tej części zamieszczone zostały przekierowania do narzędzi i materiałów, dzięki którym będziesz miała możliwość zdalnego uczenia się.

Studenci online

Dzięki informacjom wyświetlanym w tym miejscu wiesz, kto z jest właśnie dostępny na platformie. Wybierając określone nazwisko z listy i klikając w nie, otworzysz profil określonego użytkownika, czyli podstawowe dostępne informacje o danym użytkowniku. Wybierając opcję Uczestnicy w górnym pasku nawigacji, otrzymasz pełną listę przypisanych do tego obszaru prowadzących i studentów. Wyświetli się ona na nowej stronie.